Beställ julgranshämtning - för fastighetsägare och BRF
Är du hyresvärd eller representant för en bostadsrättsförening eller samfällighet? Då kan du beställa kostnadsfri julgranshämtning till dina hyresgäster eller medlemmar. Beställ senast den 20 januari.
Så går det till
Det är viktigt att du informerar dina boenden om:
- var de ska ställa sin gran. Julgranarna ska ställas utomhus på den upphämtningsplats som ni har uppgett i beställningen till oss.
- när de ska ställa ut sin gran. Granen måste ställas ut senast samma morgon som vi börjar hämta, klockan 06.00 den 23 januari.
- att granen högst får vara 2,5 meter. Annars kan vi tyvärr inte hämta den.
- att de ska klä av granen. Granen måste vara fria från pynt, julgransfot och får inte vara förpackad i en sopsäck.
- att de även kan lämna granen själva på någon av våra återvinningscentraler trädgårdsavfallstippar.
- att de inte får lägga julgranarna i det gemensamma soprummet.
När hämtas granarna?
Vi hämtar granarna mellan den 23 januari och den 6 februari, måndag till fredag. Vi kan tyvärr inte säga exakt vilken dag vi kommer till er, så låt granarna stå framme. Granarna behöver vara väl synliga frpn gatan och snöfria under hela hämtningsperioden.