Kundservice - Tobias Ekström

Har du kontaktat vår kundservice på sistone? Då är det mycket möjligt att du har pratat med Tobias Ekström. Han är en av tjugotalet glada medarbetare på kundservice, som varje dag gör sitt bästa för att hjälpa dig och alla andra kunder med olika frågor, beställningar och ärenden.  

"Måndagar och fredagar har vi som mest att göra och de vanligaste frågorna brukar gälla flytt, ändring av abonnemang, avläsning av vattenmätaren och elavtal. I början av månaden är det också extra många som hör av sig eftersom våra fakturor skickas ut då", berättar Tobias.

Om du undrar vilka egenskaper som behövs när man arbetar på kundservice, svarar Tobias tveklöst:
"Du ska vara glad och positiv, full av energi och ha fokus på att lösa kundernas problem. Det är också viktigt med förmåga att lyssna och anpassa sig till den man pratar med.

Något Tobias verkligen gillar är att ringa ut till kunderna och då arbetar han framför allt med elavtal från Bixia:

"Jag kontaktar befintliga elkunder för att diskutera deras behov och önskemål, allt för att hitta den bästa lösningen som passar just dem. Det blir också samtal till kunder som lämnat oss för att ta reda på mer kring orsaken, och om det är något vi kan göra för att de ska välja oss igen. Inför varje dag brukar jag peppa mig genom att sätta upp personliga mål som jag ska uppnå innan dagen är slut", berättar Tobias med ett leende.

En riktigt bra dag på jobbet är det full fart med både trevliga kunder och ett gäng sammansvetsade, glada kollegor:

"När kunderna ger positiv feedback och säger saker som ”det här blir kanon, tack för bra och snabb service”, då blir jag extra glad och känner att vi verkligen har levererat kundnytta", avslutar Tobias.

Hjälpte denna information dig? Nej