Kundtjänst - Charlotte Kindström
Jag fick mitt jobb här genom Arbetsförmedlingen faktiskt. Tidigare arbetade jag på Corren i Linköping på deras Kundservice men nu sedan år 2000 så har jag samma tjänst här på Tekniska verken. Att jobba på Tekniska verkens kundservice passar mig perfekt, ett väldigt varierande jobb på alla sätt och vis. Här utvecklas vi ständigt och det tillkommer nya utmaningar hela tiden. I det är jobbet rör det på sig en hel del. Nu har vi även dragit igång en hel del nya projekt, allt för att sätta kunden i fokus.
Nu kan kunden inte bara nå oss vi telefon och mail, utan också genom chatten och Facebook. Mina arbetsuppgifter är främst att svara i telefonen, chatta, utringande och diverse administrativa uppgifter. Vi på kundservice har en bred kunskap om alla våra affärsområden. Vi svarar på frågor om el, elavtal, avfall, vatten, biogas, fjärrvärme och bredband. Arbetstempot är stundtals väldigt intensivt.
Tekniska verken är en bra arbetsgivare, balansen mellan arbetsliv och fritid är väldigt bra. Det finns förståelse för oss som har barn och vad allt som det innebär med till exempel vård av barn och liknade. Vi har även tillgång till utmärkt friskvård, jag har börjat att träna i ”vårat” egna gym Muskelverket, perfekt för mig som har ett stillasittande jobb. Tekniska verken är också ett företag som satsar mycket på utveckling och på miljön, det är väldigt kul att få vara en del av detta in i framtiden.
Min fritid spenderar jag mest med min familj, umgås med mina fina vänner och så gillar att gå på hockey för att heja fram vårat LHC.