Grafisk manual
Att bygga och förvalta Tekniska verkens varumärke är en viktig uppgift. Hur vi kommunicerar visuellt är en del av vårt varumärke. I denna manual sammanfattas vår visuella identitet – vårt verktyg för att skapa en tydlig bild av Tekniska verken.
-
Den grafiska profilens uppgift
Hur vi kommunicerar visuellt är en del av vårt varumärke.
-
Logotyp
Vår logotyp symboliserar ett kretslopp, delar som samverkar med en fokuspunkt i mitten.
-
Identitetsfärger
Vi beskriver användningen av våra tre huvudfärger och våra komplementfärger.
-
Typografi
Tekniska verkens profilerande typsnitt heter Karmina Sans.
-
Grafiskt element - tillsammans med bottenplatta
Vårt grafiska element är en platta eller linje för placering av logotyp.
-
Bilder och illustrationer
För att förstärka uttrycksmöjligheterna har vi ett bildspråk och illustrationsmanér.
-
Varumärkeshierarki och samprofilering
När Tekniska verken samarbetar med andra har vi riktlinjer för hur vi syns tillsammans, ett system för samprofilering.