I november får alla kunder en separat faktura för avfall
Vi vill kunna erbjuda dig bästa möjliga service. Därför genomför vi just nu stora systembyten som på sikt kommer innebära nya digitala möjligheter – bland annat att vi kan hålla dig uppdaterad om dina tjänster på snabbare och bättre sätt. För att vi ska nå dit kommer alla kunder med start från november att få separata fakturor för sina avfallstjänster.
Samma leveranssätt, nytt bankgironummer och kundnummer
Den nya avfallsfakturan kommer att levereras på samma sätt som fakturan gör idag, men den ser lite annorlunda ut och har ett annat bankgironummer. Du får också ett separat kundnummer för dina avfallstjänster som du hittar på den nya fakturan.
Autogiro för avfallsfakturan
Vill du betala avfallsfakturan via autogiro kan du enkelt ansöka om det via din internetbank när du tagit emot den första fakturan i november. Att du inte kan göra ansökan tidigare beror på att du behöver ditt nya kundnummer. När du gör ansökan fyller du i betalningsmottagare ”Tekniska verken i Linköping Avfall”. Ansökan gäller endast kommande fakturor, den du redan tagit emot behöver du betala manuellt.
Så här kommer fakturan att se ut
- OCR-numret. Det behövs när du betalar fakturan, för att vi ska kunna se att betalningen kommer från dig.
- förfallodatum som fakturan ska vara betald.
- uppgifter om dina tjänster. Vissa tjänster har bara en fast avgift, andra har också en rörlig avgift. Om det är en tjänst som inte har en rörlig avgift, till exempel hämtning av trädgårdsavfall, redovisas inte antalet kg på fakturan. Du kan istället se antalet kg på Mina sidor. Visa prislista för avfallstjänster.
- perioden som kostnaderna på fakturan gäller.
- information om att du måste betala en extra kostnad om du är sen med din betalning.
- summan du ska betala
- kundnummer som är unikt för dig som står på avtalet.